Salgs- og leveringsbetingelser

PRISER:

Alle priser er inka. 25% moms og i danske kroner hvor intet andet nævnes. Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser , dog excl. Færøerne og Grønland.

BETALING:

Obra webshop (en del af Bambooz Denmark) modtager betaling med MobilePay, Dankort, MasterCard, Maestro, Visa, Visa Elektronog Paypal. Betaling vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Obra webshop krypterer alle dine kortoplysninger med den såkaldte SSL ( Secure Rocket Laver ) protokol. Det betyder at uvedkommende ikke kan aflæse dit kortnummer eller andre informationer under transaktionen med PBS. Obra forbeholder dog sig dog ret til at få købsbeløbet overført via bankoverførsel. 

Benyttes et internationalt betalingskort (som for eksempel Visa eller Mastercard) vil ordrebeløbet blive reserveret på din bankkonto med det samme. I tilfælde af en annullering, vil reservationen af beløbet typisk blive ophævet/frigivet efter 1-2 bankdage. Nogle banker kan dog bruge op til 30 dage på at ophæve en reservation.

GRATIS LEVERING:

GRATIS LEVERING ved køb over 499,- AfhængigAfleveringssted


LEVERING:

Obra webshop leverer typisk fra 1-3 dage. I forbindelse med helligedage, udsalgsstart og lignende, kan dog forekomme en leveringstid på 2-4 hverdage. Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudtleveringstid og produktionstid fra vores produktion.

REKLAMATIONSRET

Som kunde har du selvfølgelig lov til at reklamere over en vare, der har fejl eller mangler der var til stede da varen blev solgt. Reklamationsretten gælder i 2 år og omfatter fabrikationsfejl- og materialefejl.

Enhver tvist mellem Obra og kunden er underlagt dansk ret.

FORTROLIGHEDSPOLITIK

Forretningen forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Forretningen vil ikke afsløre om kunder/brugere til tredjepart, medmindre det er nødvendigt for at gennemfør en transaktion. Forretningen vil ikke sælge kundes navn, adresse, mail, kortoplysninger eller personlig data til tredjepart, uden kundens forudgående tilladelse.

OPLYSNINGER OM KLAGEMULIGHEDER

Vi håber du vil kontakte Bambooz først og se om vi ikke kan finde en løsning, såfremt du har noget at klage over.

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os indgives til

Klagemuligheder - Oversigt og links:

Har du en klage over et produkt købt i vores webshop, kan der sendes en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center Ror Klageløsning

Carl Jacobens Vej 35

2500 Valby

Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage til EU Kommissionens online klageplatform.

Platformen findes her: http://ec.europa.europa.eu/consumers/odr/

Angiver du en klage, skal du oplyse vores E-mail adresse: Hej@obra.dk

Aftaler indgåes på dansk

Fortrydelsesretten gælder kun for private forbrugere der handler via www.obra.dk

Erhvervsdrivende har ikke fortrydelsesret.


Handelsbetingelser

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på www.obra.dk.

www.obra.dk ejes af Obra - en del af Bambooz Denmark ApS, CVR-nr. 41833289, adresse Nansensgade 92, 3 tv, 1366 København K, tlf. 25375880, e-mailadresse hej@obra.dk.

Aftalerne indgås på dansk.

Fortrydelsesretten gælder kun for private forbrugere, der handler via www.obra.dk. Erhvervsdrivende har ikke fortrydelsesret.

Betaling og levering

Vi modtager betaling med Maestro, Mastercard kreditkort, Mastercard debetkort, Visa, Visa debet.

Bankoverførsel er ikke beskyttet af indsigelsesordning.

Benyttes et internationalt betalingskort (som for eksempel Visa eller Mastercard) vil ordrebeløbet blive reserveret på din bankkonto med det samme. I tilfælde af en annullering, vil reservationen af beløbet typisk blive ophævet/frigivet efter 1-2 bankdage. Nogle banker kan dog bruge op til 30 dage på at ophæve en reservation.

Beløbet trækkes først, når varen afsendes.

Hvis du har bestilt flere varer, og en af varerne er i restordre, trækker vi først betalingen for denne vare, når varen afsendes.

Priserne er angivet i danske kroner. Oven i prisen skal tillægges prisen for fragt. Du vælger fragtformen i slutningen af bestillingsforløbet. Der kan evt. pålægges betalingsgebyr, afhængig af den valgte betalingsform.

Vi bestræber os på at sende din ordre så hurtigt som muligt efter dit køb. Leveringstiden kan variere afhængig af transportør og periode. Typisk leveres din ordre 2-5 dage efter bestilling.

Vi leverer varerne med GLS eller du kan afhente dem.
Vi leverer til Danmark.

Fortrydelsesret

Du har ret til at fortryde en aftale uden begrundelse inden for 14 dage

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren), får varen i fysisk besiddelse.

Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra du eller en anden person, som du har valgt (dog ikke transportøren) får den sidste vare i fysisk besiddelse.

Hvis fristen udløber på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

Sådan udnytter du fortrydelsesretten

Du fortryder ved at give os besked om, at du fortryder. Du kan fx sende et brev eller en e-mail, hvor du oplyser, at du fortryder til Obra - en del af Bambooz Denmark ApS, Nansensgade 92, 3 tv, 1366 København K, 25375880, hej@obra.dk.

Du kan benytte lovens standardfortrydelsesformular fortrydelsesformular, men det er ikke obligatorisk. Fortrydelsesformularen findes sidst i ordrebekræftelsen.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Returnering af varen og returomkostninger

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til Nansensgade 92, 3 tv, 1366 København K uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.

Du skal selv betale for returnering af varen.

Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse

Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger (dog ikke ekstraomkostninger hvis du har valgt en dyrere leveringsform end den billigste form for standardlevering vi tilbyder).
Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne retur, medmindre du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.
Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

Afprøvning af varen og emballage

Du hæfter kun for en evt. forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering af varen, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.
Du må normalt undersøge varen på samme måde, som man kan og må i en forretning, men du må ikke tage den i brug. Hvis du har brugt den på en måde, som man ikke må eller kan i en forretning, og vi ikke kan sælge den igen, eller ikke kan sælge den til fuld pris igen, må du regne med, at vi fratrækker værdiforringelsen i det beløb, du skal have tilbage. Hvis varen ikke længere har en handelsværdi, tilbagebetales der ikke for varens pris.
Vi anbefaler at du tilbageleverer varen i originalemballagen.
Du bør endvidere sørge for, at varen er forsvarligt indpakket, når du returnerer den. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

Reklamation - Hvis der er noget galt med varen

Hvis du køber en vare, og der er en mangel ved den - f.eks. en materiale- eller fabrikationsfejl - finder købelovens regler anvendelse. Du har 24 måneders reklamationsret, forudsat du reklamerer inden for rimelig tid. Hvis du reklamerer indenfor 2 måneder vil reklamationen altid være rettidig. Få mere information på vores RMA side.

Du kan også bruge reklamationsskemaet, som du kan downloade her.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Gem postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track- and trace-nummer.

Oplysning om klagemuligheder

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.

Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen som udgangspunkt være mindst 720 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.

EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - https://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse hej@obra.dk.